Piore Device Study and Preservation Association

This device has to be

More info on

You can support our action with a donation

Antoine Piore biography

An ambitious researcher

In the 1960s, Antoine Priore, a radio-electronics engineer living in Floirac near Bordeaux (France) near Bordeaux worked out, with the ambition of treating cancer, a very particular electromagnetic wave generator: the Priore radiation. At that time, after a few publication on the "Comptes rendus de l'Académie des sciences de Paris", controversies appears between the "pro-Priore" and the "anti-Priore" leading during many years the Priore case as headlines in the national press.

The device inheritance

Antoine Priore never wanted to share its electromagnetic wave generator details. After its death, its laboratory has been closed making inaccessible all its devices. Many organisations unsuccessfully have tried to reproduce the Priore wave. CEAP association, via its current president, Antoine Priore soon, can now access and study the original Priore device.

Antoine Piore Device

Biologic experiments

Between 1965 and 1972 Priore radiation biological effects were the subject of hundreds of experiments on several thousand animals (mices, rats and rabbits) infected with a deadly disease led by Professor Raymond Pautrizel and his collaborators from the Bordeaux University. These experiments demonstrate that Priore radiation stimulates immune defenses to such an extent that animals recover and become immune to the same disease subsequent infections.

Functional principe

Priore radiation still keeps all its secrets. It is not mere juxtaposition of a pulsed magnetic field, an H.F. emission and pulsed microwaves.

Priore device conservation

Priore devices unique and original scientific inheritance are the only existing source that enable Priore radiation scientific analysis and reproduction. Their conservation implies, for example, assuming all the costs inherent to Antoine Priore's laboratory. Indeed, the latter was designed and built to accommodate a several meters high Priore device.

CEAP Association

Our Goal

Les résultats expérimentaux incontestable d'Antoine Priore démontrent un effet bénéfique sur la santé du rayonnement Priore. Cependant, malgré dont on dispose de nos jours, il n'existe aucun appareil Priore dans des laboratoires de recherche biomédicale.

Cependant, Antoine Priore refusait de laisser des physiciens examiner en détail son appareil de son laboratoire de Floirac, et malgré les avancées technologiques, les moyens modernes, et de nombreuses tentatives, aucun laboratoire scientifique n'est parvenu à reproduire un rayonnement disposant des mêmes propriétés biologique que le rayonnement Priore.

Les ayants-droits d'Antoine Priore, conscient de l'importance d'étudier et comprendre le fonctionnement de l'appareil de leur père ont fondé l'association CEAP afin que l'appareil soit conservé, étudier, analysé, et finalement reconstruit

Our members

Jean-Marie PRIORE

Président de l'association CEAP, ayant-droit d'Antoine Priore

Antoine PRIORE

Trésorier de l'association CEAP, ayant-droit d'Antoine Priore

Antonio HERMO

Site Webmaster

Get involved

You are interested in participating in our cause ? More info in the participate page

Testimonials

William John Ellison

Mathématicien britannique, directeur de recherches au CNRS à la retraite

Cet appareil représente l'une des plus grandes découvertes du 20ᵉ siècle. C'est l'équivalent de la découverte des antibiotiques

02 Décembre 2021

Jean-Michel Graille

Journaliste. Extrait de son ouvrage "Dossier Priore, une nouvelle affaire Pasteur ?"

La preuve de l'efficacité biologique du rayon Priore a été faite en 1969, très officiellement, très scientifiquement... et sous contrôle d'huissier, par une commission pluridisciplinaire. Cette preuve n'a jamais été contestée. On s'est contenté de l'ignorer

ISBN 13 : 9782207230022 / 1984

Raymond Pautrizel

Immunologie parasitaire Faculté de Médecine de Bordeaux

(...) des rats qui avaient été gréffés d'une tumeur cancéreuse qui sont passés sous l'appareil de Monsieur Priore, mais j'ai constaté que les témoins sont morts et que les autres, ceux qui avaient été traités par l'appareil de Monsieur Priore, vivaient.

1966 - Extrait de la bande annonce du Secret de l'Italien (4min05)

Location:

Association C.E.A.P.